Eftersom vi vet att du som kund ibland har frågor så har vi här försökt vara lite proaktiva.

Vi har helt enkelt samlat ihop alla de vanligaste frågorna vi får och vet att du som kund ibland har.

Rakt, snabbt och enkelt.

Frågor & Svar

Vad kostar frakten?

Frakten kostar alltid 99 kr per order.

Hur lång är leveranstiden?

Mellan 2 – 4 arbetsdagar.

Lagerförda produkter försöker vi skicka samma dag eller dagen efter du lade beställningen.

Hur kan jag betala min beställning?

Du betalar med ditt bank-/eller kreditkort.

Vi använder oss av Stripe som vår kortlösningshanterare. Stripe är ett välkänt, beprövat och säkert betalföretag med lång historik.

Har ni fri frakt?

Nej, vi har ingen fri frakt.

Anledningen till varför är enkel. Vi har pressat priset så lågt på de produkter vi säljer att vi skulle gå back om vi hade fri frakt.

Vart ska jag hämta ut min order?

Din beställning kommer att levereras till din närmsta DHL service point. Oftast en mack, närlivs eller mataffär.

Du får ett SMS när paketet finns att hämta ut.

Vem skickar ni min order med?

Vi använder oss av DHL.

Helt enkelt därför att själva varit nöjda med dem när vi beställt och de gav oss det bästa avtalet.

Vart är min beställning just nu?

Har du ett konto här hos oss kan du logga in där och se en trackinglänk. Annars söker du med hjälp av ditt sändningsnummer som du fick i leveransmejlet.

Har ni någon fysisk butik?

Nej det har vi inte.

Skulle du dock befinna dig i de mörkaste skogarna i Småland och vilja prova en hjälm vi har hemma, hör av dig så går det säkert att lösa.

Finns alla varor på lager?

I stort sett ja.

Om vi skulle använda oss av en leverantörs lager kommer detta att stå angivet i respektive produkts beskrivning.

Hur vet jag att min order kommit fram till Crosskläder.se?

Du får en orderbekräftelse på mejlen du angav i din order (därför är det viktigt att du anger rätt mejladress).

Skulle din bekräftelse dröja så kolla även i din spamkorg.

Vad händer om jag inte löser ut ett paket jag beställt?

Då har vi rätten att fakturera dig 300 kr för våra utgifter.

Därför lönar det sig alltid för dig att istället hämta ut paketet och skicka tillbaka det som en retur.

Vad gör jag om jag upptäcker ett fel på min vara?

Ta kontakt med oss via mejl och bifoga gärna en bild på problemet. Sen löser vi det på bästa möjliga sätt.

Varför har ni bara kortbetalning som betalalternativ?

Vi tittar på andra lösningar men just nu fungerar det bra för oss. Vi gillar kortbetalningar. Det är säkert, snabbt och enkelt.

Om du tycker olika så har vi dock full förståelse för det. Har du andra förslag så tar vi gärna emot dessa.

Vad innebär det att ni är en outletbutik?

Vi säljer endast produkter som vi fått genom att köpa upp konkurspartier, leverantörers restlager och så vidare.

Läs mer om vad det innebär här.

Hur gör jag om jag vill returnera eller byta en vara?

Ta kontakt med oss så ger vi dig instruktioner.

Du kan också läsa mer ingående här.

Skulle du fortfarande sitta och vara svarslös så ska vi allt kunna hjälpa dig ändå. Ta kontakt med oss här så svarar vi dig asap!